Lilypie 6th to 18th Ticker

Tuesday, March 28, 2006

贴心的一个小男孩!~Mmy 的心声

从怀孕开始,都以为男孩子会不比女孩来的贴心,
认为男孩不会细心的感受别人的感受。

直到近日,
我发现到原来他也会对我的情绪转变有所反应;
当我假装对某些事物而感到害怕时,
他会过来把我的脸紧紧的贴近他的脸,
然后对我说:mmy, don't scare Ryan protect you!
当我说某部位受伤,很痛时,
他也会做一样的动作,说:Never mind, Ryan "疼疼”!

最让我感到欣慰的是,
当我伤心流泪是,他竟会去拿纸巾来帮我擦,
然后说:mmy, why you cry? Don't cry, Ryan here ma..

其实,现在也不知是他依赖我,还是我依赖着他?
每当dear不在身旁而心情起落时,他都是我唯一的支持者!

多麽贴心的一个小男孩!
或许不久的将来他将不再贴心,但至少曾经拥有吧!

Technorati Tags: | | | | |

6 comments:

Wai Kai Wen said...

很感性的post.
三姑和Ryan Boy应该是互相依赖,互相扶持吧。

Mescrap said...

很美的一张合照(笑容及眼神都一致的)。
当听到自己的孩子那样的安慰自己,那种感觉--对!就是感动。
很体贴的孩子唷!

Anonymous said...

打从ryan小时就觉察到他的贴心,当时不会讲话的他,就懂得“安慰”我了!

blurblur said...

So sweet....:)

I suppose boys have their own way of showing their love and concern for their mummies...:)

Tracy said...

Destinee jeh jeh said:
Very sorry Leng Jai Ryan, I don't know how to read Chinese at the moment but from what I've gathered, u must be a very lovable boy. Never mind, my mommy is going to register me into a Chinese school, so next time I'll be able to read ur post in Chinese and we can converse in Chinese too. Yippee!

Ryan Chan Ting En (陈廷恩) said...

yup! boys really have our own way to show our "love".... i agree with that.

Destinee jehjeh,
my Chinese not good also, so I'll be sending to Chinese school to improve that, hope we can chat in mandarin next time...